نحوه ثبت نام در مسابقه جادوی صدا

مسابقه جادوی صدا رقابتی است بین بیش از 6500 علاقمند به هنر دوبله که توانایی های خود را زیر نظر داوران و پیشکسوتان هنر دوبله کشور در بوته آزمایش قرار دهند . در مرحله مقدماتی این مسابقه 175 نفر انتخاب شدند. این مسابقه در شهرک سینمایی غزالی و از نیمه دوم فروردین ماه آغاز شد .

پیشکسوتانی چون حسین عرفانی ، شهلا ناظریان ، مهوش افشاری و سعید شیخ زاده از 175 نفر برگزیده مرحله نخست, 80 نفر را انتخاب کردند. سه پیشکسوت هنر دوبله کشور نیز چون چنگیز جلیلوند ، نصرالله مدقالچی و مریم شیرزاد 80 نفر برگزیده مرحله قبل را مورد گزینش قرار داده و از میان آن ها 12 نفر انتخاب می شوند. برگزیدگان این مرحله با انتخاب داوران به 3 گروه 4 نفره تقسیم می شوند و جداگانه تحت آموزش قرار می گیرند و به رقابت می پردازند.

و البته شایان ذکر است که سری نخست مسابقه جادوی صدا در 28 قسمت 60 دقیقه ای از23 فروردین تا اول خرداد ماه 95 از شبکه سه سیما پخش شد . و اما امسال سری دوم مسابقه جادوی صدا به تهیه کنندگی حسین حسینخانی و کاری از گروه اجتماعی شبکه سه سیما در 20 قسمت 60 دقیقه ای، بهار 96 از شبکه سه سیما پخش می شود. طبق اطلاعیه این مسابقه : هنر و فن دوبله و گویندگی فیلم در ایران علاقمندان بی شماری به ویژه در بین جوانان دارد ، با توجه به اهمیت این هنر و خیل مشتاقان دوبله در سراسر کشور و نیز استقبال گسترده مردم و مخاطبان از سری اول برنامه مسابقه جادوی صدا که در بهار سال جاری ( فروردین و اردیبهشت 95 ) از شبکه سه سیما پخش شد ، گروه اجتماعی این شبکه تصمیم به تهیه و تولید سری دوم این مسابقه برای پخش در ایام نوروز ( بهار 96 ) دارد . لذا مانند سری نخست از علاقمندان به شرکت در مسابقه ثبت نام بعمل می آید.

 ثبت نام

  • حداقل تحصیلات : دانشجو

  •  این مسابقه محدودیت سنی ندارد

  •  پایان مهلت ثبت نام 10 مهر ماه

ضمنا برنامه جادوی صدا و شبکه سه سیما هیچگونه تعهدی برای جذب و بکارگیری شرکت کنندگان در مسابقه نخواهد داشت . اما سازمان صداوسیما صرفا در صورت نیاز می تواند به تشخیص کارشناسان خود از بین شرکت کنندگان ، برخی از ایشان را برای همکاری موردی انتخاب نماید .

حسین خانی درباره جایزه فرد برنده توضیح داد : برنده نهایی قرار نیست جایزه ویژه ای دریافت کند، اما مدیران تلویزیون بدشان نمی آید از استعداد و توانایی برخی از بهترین های این مسابقه در واحد دوبلاژ استفاده کنند. حسین خانی همچنین در خصوص جوایز این مسابقه گفته است : ما برای برنده جایزه نقدی درنظر نگرفته ایم و حتی بار ها در فراخوان برنامه اعلام کرده ایم که این برنامه صرفا یک مسابقه تلویزیونی است که به هیچ عنوان تعهدی برای استخدام و همکاری با برگزیدگان نداریم . شرکت کنندگان هم این موضوع را میدانند و قبول کرده اند . برای بسیاری از آن ها جایزه اهمیتی ندارد و همین که فرصتی برای نمایش توانایی های خود داشته باشند، راضی هستند.

مسابقه « جادوی صدا » را می توان نوعی آموزش تلویزیونی برای دوبله هم دانست . شرکت کنندگان در این برنامه دوبار مرحله آموزش دوبله می گذرانند؛ شرکت کنندگان پیش از شروع تصویربرداری در یک کارگاه چهار روزه شرکت کردند . این کارگاه آموزشی که با مدیریت سعید مظفری دوبلور پیشکسوت کشورمان برگزار شد، برخی مطالب آموزشی در اختیارشرکت کننده گان قرار گرفت و برخی مطالب نیز در جلسات تکنفره مطرح شد . همچنین چهار نفر برگزیده در مرحله نیمه نهایی، پیش از رقابت در این مرحله یک دوره آموزشی کوتاه با حضور زهره شکوفنده و محمود قنبری را پشت سر می گذارند.

در مسابقه « جادوی صدا » به عنوان یک مسابقه استعدادیابی، مخاطبان در هنوز سهمی در انتخاب بهترین ها ندارند . به گفته حسین خانی، مشارکت مخاطبان نیز مد نظر بوده و به این منظور یک اپلیکیشن هم طراحی شد، اما ملزم به پخش مستقیم برنامه است تا مخاطبان بتوانند هر هفته در انتخاب بهترین ها شرکت کنند و برگزاری یک مسابقه دوبله به صورت زنده کار ساده ای نبود.به نظر می رسد تماشاگران باید به انتخاب های داوران و متخصصان دوبله رضایت دهند اما تهیه کننده این برنامه امیدوار است در مرحله نیمه نهایی شرایطی فراهم شود که تماشاگران هم بتوانند در انتخاب دوبلور منتخب خود سهم داشته باشند . این موضوع در دست بررسی است و از آنجا که هنوز مرحله پایانی تصویربرداری نشده، فرصت برگزاری رقابت های مردمی وجود دارد.

نحوه ثبت نام و شرکت در مسابقه جادوی صدا ثبت نام و ارسال آثار به دو صورت امکان پذیر است

الف – دوبله به جای بازیگر یا شخصیتی از فیلم هایی که در سایت قرار گرفته . در این بخش شرکت کنندگان باید یک یا چند فیلم از فیلم هایی که در سایت قرار داده شده را دانلود کرده و به جای شخصیت مشخص شده صحبت کنند و فایل صوتی دوبله خود را برای ما ارسال کنند.

ب – بخش آزاد در این بخش شرکت کنندگان باید یک دقیقه از یک فیلم دلخواه را جدا کرده و به جای یکی از شخصیت های مورد نظر صحبت کنند و فایل تصویری دوبله خودشان را برای ما ارسال نمایند.

 

داوران این مسابقات

elac_tagging



به اشتراک گذاری در گوگل پلاس به اشتراک گذاری در LinkedIn به اشتراک گذاری در فیس بوک به اشتراک گذاری در کلوب به اشتراک گذاری در فیس نما به اشتراک گذاری در توییتر
مطالب مرتبط
نحوه ثبت نام در مسابقه جادوی صدا
برچسب ها نحوه ثبت نام در مسابقه جادوی صدا
نظر کاربران
نظر شما

نام : *
 

ایمیل : *
   

شماره همراه : *
 

متن پیام : *
 



کد بالا را در کادر وارد نمایید :